onsdag den 26. oktober 2011

Kirken

Jeg har sådan en lyst til at lave en kirke-kikkasse, så i dag er jeg begyndt på den. Det første jeg lavede var selvfølgelig vinduerne, som skal være blyinfattede ruder, som danner et mønster eller et billede.
Jeg har fundet mønsteret i en bog, og der er mange forskellige ting i bogen, som jeg vil lave til min kirke.

Jeg har lavet et stort vindue, som skal være bag alteret.

- Og to mindre vinduer, som skal være i hver side af kirken.

Her er det første vindue tegnet op på en plastiklomme, med vinduesmaling.

Det sorte er ved at være størknet, og jeg er begyndt at farvelægge mit billede.

Tørretiden har jeg brugt til at lave små salmebøger i. Siderne er et lille stykke træpap, omslaget er et stykke karton, som jeg har beklædt med gavepapir fra guldsmeden. Det er præget, så det ligner skind.

De to små vinduer er lige farvelagt, men de bliver transparent når det er tørt.

8 små salmebøger med et guldkors på forsiden.

2 kommentarer:

  1. Brilliant work! The windows are gorgeous and I especially love the little hymn books.

    SvarSlet
  2. Du er altså bare en ener til det der.
    Glæder mig til at se det færdigt.

    Knus Susi

    SvarSlet