søndag den 9. januar 2011

Gamle møbler og forskellige skåle og kander.

Jeg har kigget i børnebøger om Findus og Peddersen, for at se, hvordan møblerne så ud. Her har jeg lavet den blå slagbænk de har i køkkenet.


En hvid slagbænk efter det samme mønster.


Hvidt konsolbord, som de har til at stå ved det ene vindue.


Forskellige gamle hylder og knagerækker.


Mange foeskellige gamle møbler, potter og emaljeskåle.


Gamle brødkasser.


Lige som Peddersen har.


Forskellige grønne møbler.


Knagerække med hylder.

Hvidmalet barneseng.


Lille vugge med udskæringer.


Barneseng i rå træ.

En mere enkel vugge i rå træ.

Skrivepult


Lille 6-kantet bord med forskellige spil.


Tallerkenrække fra 1700-tallet.


Skammel med gamle emaljeskåle.


Reol med forskellige spil.


Forskellige skåle og kander.

5 kommentarer:

  1. I really like your blue bench and all the other items as well. Those pitchers are so pretty!

    SvarSlet
  2. Jamen jeg ved ik´hvad jeg skal sige, jeg er mundlam.
    Det er så flot.
    Hvor har du lært at lave disse ting?
    Det jo simpelthen så perfekt lavet.
    Ha´en dejlig dag.
    Knus Fra Susi

    SvarSlet
  3. Hej Susi.
    Det glæder mig at høre, at du synes det er så sødt! Det er vel også sådan jeg selv har det, når jeg ser, hvad andre kan lave. Det er vel med den her hobby, som med alle andre hobbyer. Man søger efter materialer, opskrifter, mønstre og inspirationskilder rundt omkring, og så prøver man sig frem, indtil det lykkedes, eller også må man opgive. Som en af mine inspirationskilder, har jeg jo bl.s. dig. Jeg bliver så glad af at se dine ting, og hvor vil jeg gerne kunne lave nogle af dine ide'er, bare i miniaturer. Jeg er helt vild med green gate, så jeg spekulerer meget på, hvordan jeg skal få lavet det i miniaturer.
    Fortsat god dag!
    Knus Eva

    SvarSlet
  4. Hejsa Eva ;) Laver du selv dine møbler? Meget flotte ting ;) Har du mulighed for at sende mig opskriften på brødkassen ;) Mvh.Helle

    SvarSlet
  5. hej Eva.
    fin blog du har her. Den flotte blå tremmesofa, har du lavet den af bals træ ? Den er super flot.

    SvarSlet