mandag den 7. juni 2010

Sommerhuset på Mols

I går begyndte jeg at bygge det gamle sommerhus på Mols. Huset er lavet af en gammel krigsbarak, af min mands morfar. I dag er huset pilråddent, og jeg forventer, at min mands moster, som ejer sommerhuset, meget snart sætter grunden til salg, så huset kan blive jævnet med jorden. Min mands moster bor i Frankrig og er en dame på 73 år nu, så med den alder, forstår man jo godt, at huset ikke bliver holdt ved lige mere, når man tager i betragtning, at hun ikke har boet i Danmark, siden hun var en helt ung pige.

Jeg har længe haft lyst til at lave en model af huset, men er altså først lige begyndt i går. Jeg har fået lavet gulv i stuehuset, som er den oprindelige krigsbarak. Senere hen, er der sat nogle tilbygninger på huset, så der kom et ekstra soverum og et toilet med træk og slip. Jeg er næsten sikker på, at der for mange år siden, var et lokum, men da jeg hellere vil gengive huset, som det har set ud i de 25 år jeg har været i familien, bliver det med træk og slip. Jeg vil også gerne sætte mit eget præg på huset, så jeg vil nok male nogle andre farver, vælge andre stoffer og skifte en bordplade så jeg selv kunne få lyst til at opholde mig i huset.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar