mandag den 26. januar 2015

Dukkehus/modelhus 1:48 Rød/hvid dobbelthus

Da det kniber med plads til alle de store dukkehuse, har jeg forsøgt at lave et lille hus i str. 1:48. Jeg var ikke rigtig klar over hvordan man skulle gøre, så jeg måtte prøve mig frem. Havde dog fundet ud af, at jeg skulle bruge noget selvtørrende ler, men alt andet er fri fantasi.

Her er det færdige resultat at mit første dobbelthus. Jeg forestiller mig, at det er et hus med meget tykke mure, så leret  er klasket på, og jeg synes det er charmerende at man kan se strukturen i de kalkede mure.

Til venstre har jeg lavet en gammel kost af en dildskærm. Jeg har lavet rigtige fliser ved at bruge bagsiden af en A4-blok, hvor jeg har ridset og tegnet fliserne op med blyant. Det er vist også et par revnede fliser imellem. Jeg har givet fliserne en omgang limlak, så de ser våde ud efter en gang regn, og så har jeg brugt noget tørret chilikrydderi, som visne efterårsblade.

Jeg har lavet mos i bunden af den fugtige mur og hist og pist mellem fliserne, af noget grønt pulver min søn havde tilbage fra Wold of warhammer.
Dørene er ikke malet særligt pænt, fordi jeg synes der skulle være en vis patina. Et par plantetrevler skal ligne fyrgrene i en krukke, lavet af en stor plastikperle, af dem man laver perleplader af.

Her kan man vist rigtigt fornemme at det er gråvejr. Tror der kommer en ordentlig gang tordenvejr lige om lidt.

Så kom solen igen.

Her er huset lige færdigtapetseret.

skulle altså lige se huset med lys i, så jeg brugte lige et par elektriske fyrfadslys.

Her kan man se de forskellige tapeter og gulve.

                                     
Jeg ville gerne have stråtag på dette hus, så jeg har været ude i en stofforretning og købe bjørnepels.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar